söndag 16 februari 2014

Hero Diesel

Hero, en av de stora asiatiska tillverkarna, har presenterat ett skoterkoncept som drivs av en turbodiesel på 150 kubik och har tvåhjulsdrift.

Hero RNT 150 TDI har en motor på 150 kubik som går på diesel och är försedd med turbo. Inte nog med det, på framhjulet sitter en elektrisk motor och skotern har alltså tvåhjulsdrift! Dieselmotorn levererar 13,5 hästkrafter vid 4000 varv och elmotorn 1,3 hästkrafter. 
Snygg eller inte? Det är upp till betraktaren...
Källa: bike.se

3 kommentarer:

  1. Märkligt, den borde inte vara snygg men ändå är den det!
    Designen på de enskilda komponenterna och färgkombinationen bildar en helhet som är riktigt lyckad och, jag trodde aldrig jag skulle skriva detta, sadelns bruna klädsel sitter som en smäck!
    Det är definitivt första gången en skoter väcker något som kan liknas vid habegär hos mig.

    SvaraRadera
  2. Fulsnygg sträcker jag mig till. Men Perra, om elmotorn är kopplad till framhjulet så drar den väl?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Larsson har naturligtvis helt rätt. Nu justerat.

      Radera