måndag 7 oktober 2013

Resan 1

Jag tänker göra en liten reseberättelse om USA-resan och om några i läsekretsen finner det intressant så är det bara att hänga med. Höjdpunkten för vår del var motorcykelturen, men vi hade några dagar i Los Angeles innan det var dags att grensla tvåhjulingarna.

Efter att ha landat i Los Angeles, hämtat ut vår hyrbil (en Chevrolet Equinox) och installerat oss på hotellet så drog vi ut till Venice Beach. Ett intressant ställe kan jag lova med strandpromenad, många spännande människotyper och färgglada bohemiska kvarter. Här samsas hippies, hemlösa, skateboardåkare, försäljare och barnfamiljer i en märklig blandning.
(Klicka på bilderna för större storlek).












"El Bordello"...


I hela området var det gott om poliser till fots, i bilar och på fyrhjulingar. 




Inte utan anledning då det här går att köpa många spännande saker. I Kalifornien är det tillåtet att köpa medicinsk marijuana, bara du har recept...






Som sagt, en färgsprakande plats är det, men att vandra omkring här efter mörkrets inbrott är nog inte att rekommendera...





5 kommentarer:

  1. Trevligt, jag har väntat på detta inlägg!
    Fast om jag får ha en synpunkt i all välmening, när du har en 750px bred bloggmall skulle jag gilla att se dina bilder så att de täcker inläggsbredden.
    Jag ser fram emot Resan 2.

    SvaraRadera
  2. Om jag förstått dig rätt så tycker du bilderna bör visas i större format direkt. Då gör jag så eftersom jag litar blint på ditt omdöme ;-)



    SvaraRadera
  3. Genast mer närvarokänsla i inlägget. Jag tackar! :)

    SvaraRadera
  4. Trevligt! Ska bli kul att följa med dig på din USA resa!

    SvaraRadera