onsdag 3 juli 2013

Jag blir så trött på Carspect...

Jag behövde besiktiga bil och släp samtidigt och det har gått utmärkt att boka på Bilprovningens hemsida. Nu fanns det inga lämpliga tider där så jag vände mig till det nya besiktningsföretaget Carspect. Det blev inte som jag tänkt mig. Maken till struligt företag har jag sällan varit med om. Jag är normalt en lugn och sansad person som inte hetsar upp mig i onödan, men nu tröt mitt tålamod. Efter att ha försökt boka ekipaget på deras hemsida insåg jag att det inte var möjligt och ringde då istället deras telefonbokning. Det var då eländet började. Efteråt var jag tvungen att skriva av mig och skickade nedanstående mejl till Carspect. Och nej, ingen har hittills svarat...

Hej!
Jag har vid några tillfällen senaste veckan varit i kontakt med er angående bokning av besiktningstider. Det jag noterat är att ni har väldigt långa svarstider alla gånger jag ringt. Det värsta är dock att man är tvungen att lyssna på musik när man väntar. Det är ett oskick som de flesta företag numera slutat med. Vid mitt senaste samtal skulle jag boka bil och obromsat släp tillsammans och fick efter 13 minuters väntan äntligen tala med en handläggare. Vad händer då? Jo, mitt samtal bryts och jag får börja om i telefonkön.... Nytt försök och jag får så småningom kontakt igen. Vad händer då? Återigen blir jag nedkopplad..... Nu blir jag riktigt trött... Nytt samtal, ny väntan, ny eländig musik... Får äntligen prata med ännu en ny handläggare och återigen rabbla mitt ärende. Nu hade dessutom en av tiderna jag tidigare fått blivit bokade av någon annan. Ca en timma för en bokning är i mesta laget. Varför kan man inte boka bil och släp samtidigt som på gamla trygga Bilprovningen? De handläggare jag talat med har varit vänliga, men verkar väldigt oerfarna och har svårt att hitta i sina datasystem.
I våras besiktigade jag min motorcykel på Dekra snabbt och smidigt. Även gamla Bilprovningen är numera riktigt duktiga på kundbemötande så ge mig gärna ett skäl till varför jag, mina vänner och bekanta ska välja Carspect nästa gång det är dags för besiktning. Som jag ser det har ni lite att jobba på.


Det blev tyvärr som jag befarade med privatiseringen och utförsäljningen av Svensk Bilprovning. Varför sälja ut en verksamhet som numera fungerade alldeles utmärkt. Vi hade Europas billigaste besiktning men nu är priserna snabbt på väg upp. Vänta ett par år till så ska ni se att det blir riktigt dyrt att besiktiga era fordon!

Det var bättre förr!

En gammal arbetskamrat har också haft med Carspect att göra och om hans vedermödor kan läsa HÄR.


Uppdatering 130705:
Var idag och besiktigade ekipaget hos Carspect. Ingen skugga ska falla över personalen på golvet. Vänlig, trevlig och proffsig (han hade jobbat på Bilprovningen tidigare). Som vanligt är det nog högre upp i hierarkin man får leta efter problemen...


1 kommentar:

  1. Sällan har man väl haft en så bra anledning till att hålla med Perra. Vissa avregleringar är av ondo och ställer bara till det... taxi, SJ, Apoteket, Bilprovningen... listan kan göra lång.

    SvaraRadera