torsdag 21 juni 2012

Rimini

På nätet hittade jag ett gammalt vykort från italienska Rimini. En sak fick mig att gå igång på kortet, nämligen jättekameran i nedre vänstra hörnet.


1973 var vi  där på vår första utlandssemester på motorcykel. Här är ett foto som jag själv tog på kameran. Det var en fotobutik och när affären var öppen tog man bort "linsskyddet" och vips, så blev objektivet ett skyltfönster! På den övre bilden ser man alltså att butiken är öppen eftersom "linsskyddet" står vid sidan om. Något minne av raketen till höger om affären har jag dock inte.
Stängd fotoaffär


Två andra foton från samma resa. Perras Honda CB 750 och platsen är gränsen mellan Österrike och Italien...


...och Perra på en campingplats utanför Venedig.


Två vykort till från Rimini. 


Den här minigolfbanan är ju ett konstverk! Undrar om den finns kvar idag? Hade varit spännande att prova den runda banan.


En fräck beach buggy hyrdes för en kvällsutflykt i stadens omgivningar. Perra i baksätet med en rejäl pris snus under läppen...


Jag har sparat det bästa till sist. Riminis sexigaste stekare med strandens fräckaste badbrallor!

1 kommentar:

  1. Härliga bilder! Det är alltid roligt att se lite personliga foton. 1974 var jag i dessa trakter dock inte med motorcykel. Och jag tror alla vi unga män såg ganska lika ut på den tiden. :-)

    SvaraRadera