lördag 23 juni 2012

Husbil

Nu när barnen blivit stora och pensionen närmar sig funderar Perra på att skaffa husbil. Inte som semesterfordon utan som permanentboende. Var därför iväg idag och tittade på två objekt. Det första var ett mycket elegant ekipage. Ljust och luftigt med många fönster. Den kan dock bli dyr i uppvärmning vintertid och förarplatsen verkade en aning dragig. Som jag ser det är det nog mest ett sommarfordon.

Objekt två kändes som ett mer gediget bygge med rejäl fasad och fönsterluckor. Dessutom veranda och vacker entrédörr. Det var också trevligt med fönster i källarvåningen. 
Bilder via: blog.hemmings.com

4 kommentarer:

  1. Fina objekt båda två. Jag tror att du måste ha en husbil efter ett yrkesliv där du sett landskapets växlingar utanför fönstret, abstinensen kan bli svår annars :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant Tony. I mitt jobb lever jag verkligen med årstiderna. En tidig morgon när solen går upp kan vara helt fantastisk! Likaså backarna uppför Hallandsåsen när marken är täckt av vitsippor. Då känner jag att jag gjorde rätt yrkesval.

      Radera
  2. Att färdas genom en kristallkrona. Så kan det vara att korsa Store Mosse med morgontåget till Kalmar en dag i mars. Ungbjörk med en blank isskorpa som glänser i morgonsolen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att färdas genom en kristallkrona... Det var en mycket vacker beskrivning!

      Radera