fredag 8 juni 2012

Bärgningsbil

Fräck volvobärgare med pinuppa på fronten! Bilden från 1959. 

4 kommentarer:

  1. En av Ekås första bärgare! Källa?

    http://www.tow.se/oldcartowvolvo/s510087.htm

    Ser nu att bilen är misstänkt lik denna http://www.tow.se/oldcartowvolvo/600-s510602.htm
    som har reg.nr B1792. Är B1792 samma bil som B5614? har dock ingen uppgift på att B5614 har haft reg.nr B1792. Intressant

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha,ha, jag misstänkte att Herr Larsson skulle gå i spinn! Tyvärr så har jag inga ytterligare uppgifter om fordonet. Bilden hittade jag i mitt bildarkiv och jag har inte en aning om var och när jag laddat ner den. Numera försöker jag alltid notera bildernas ursprung och källa. B1792 är ganska lik men många detaljer skiljer också t.ex. "stötfångaren". Den ena har avrundade sidor och den andra raka.

      Radera
    2. Jodå, stötfångaren är inte lika men kan ju ha blivit ombyggd. Framtiden får utvisa om det kommer fram fler uppgifter. Tar "reda på" bilden så länge ;-)

      Radera