onsdag 23 maj 2012

Semester!

Nu har Perra köpt ny kamera. Min gamla Canon Powershot A620, köpt 2005, har hängt med ett tag nu och alltid fungerat trots en och annan smäll. Den största nackdelen har varit den pyttelilla skärmen, helt omöjlig att använda i solljus. Efter tips från Tony, "Kul Tur i Natur", blev det en Sony NEX-5N. Har inte hunnit provköra den än, men den har fått mycket bra resultat i tester. Jag tycker de vanliga systemkamerorna är alldeles för stora och klumpiga. Därför tror jag denna kompromiss kommer att passa mig utmärkt. Liten, lätt men ändå med bra prestanda och möjlighet att byta optik.


Nu tar Perra några dagars semester och drar upp till stugan i Jämtland. Där är det lugnt och skönt och eftersom jag inte äger någon laptop så blir det även bloggfritt. Kanske kommer det senare att läggas ut några foton på bloggen tagna med den nya kameran. 


Hittade ett par bilder på stugan och ladugården tagna 2003 med en ännu äldre Canon. 





4 kommentarer:

  1. Ha en skön semester! Se nu till att skaffa lite kul optik att byta med också, och låt kreativiteten flöda.

    SvaraRadera
  2. Vilken charmig stuga du har! Ha en sköm semester i republiken Jämtland!

    SvaraRadera
  3. Skoj att du valde den :-)
    Tror inte du blir besviken. Som du skrev visar tester att den ger mycket god bildkvalitet, även de bilder jag sett mer privat visar detta. Jag har den dock inte själv.
    Fin stuga!

    SvaraRadera
  4. Ha det nu så trevligt här uppe i Jämtland...vem vet vi är kanske närmare varann än vi anar! ;)

    SvaraRadera