onsdag 11 april 2012

Bilspaning

Det är väldigt roligt när mina bloggläsare kommer med kommentarer, tips och t.o.m. bilder. HansJ med den intressanta bloggen hjak.se, har varit ute på bilspaning och resultatet har han vidarebefordrat till mig. Tack Hans!


Det är inte ofta man ser en Citroën DS Break idag. Detta något bedagade exemplar som enligt bilregistret är i trafik, är en Citroën Familiale 20 årsmodell 1974. I trafik första gången 1975-01-24. Senaste godkända besiktning var 2011-05-24. Skicket på bilen kan nog bedömas som väl använt bruksskick...


Med lite pyssel och allmän uppsnyggning kan den bli så här fin!




Citroën ID/DS tillverkades 1955-1975. Kombimodellen Break byggdes 1959-1974. Den kallades också på vissa marknader Familiale och Safari.








Den här svensksålda Paddan ser ut att ha gjort sin sista resa...



3 kommentarer:

  1. Hittar bara en kommentar...wow!!! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wow är en bra kommentar. Tack!

      Radera
  2. Vad bra det blev :-) kul med de historiska bilderna och historiken kring den här udda modellen, jag hör av mig igen om jag stöter på fler (för mig) okända bilar!

    SvaraRadera