fredag 20 januari 2012

Lambretta, Vespa och mods

Gillar Lambretta! Vet egentligen inte varför jag tycker bättre om den än om Vespa. Ser mer gedigen ut på något sätt. Nu är det så att jag inte skulle kunna tänka mig att köpa någon av dem. Som gammal knutte tycker jag ju att en scooter bara är för löjligt...;-) Kanske dags att tänka om? 

Med den här annonseringen i mc-pressen 1969 så förstår ni att en tuff knutte inte i sin vildaste fantasi kunde tänka sig att ens provköra en Vespa...
Klicka för större bild
Scootrar var för töntiga mods.

2 kommentarer:

  1. Detta med mängder av lampor och backspeglar tycker Larsson på något sjukt sätt är lite snyggt... Vad betyder "L" fram på en av skotrarna måntro?

    SvaraRadera
    Svar
    1. L tror jag betyder learner. När du klarat uppkörningen, måste du ha ett L en tid för att visa att du har körkortet "på prov" och inte är fullt utbildad.

      Radera