fredag 16 december 2011

BMW Isetta

Någon gång i slutet på 60-talet gick det kanske lite för fort för denna svenska Isettaförare. Bogserlinan ser ut att vara kopplad till VW:n så snart är den på vägen igen. Går det förresten att köra för fort med en sådan här...?


Bilder:Västergötlands museum
Här har vi ett litet trevligt semesterekipage. Skönt att kunna cabba ner när det är härligt sommarvarmt och framåt kvällen kryper man in i sin lilla husvagn
Ser ut att vara modellen med dubbla bakhjul. Såldes den i Sverige eller var det bara trehjulingen som fanns här?

4 kommentarer:

  1. Det går nog att slinka ner i diket även om det går sakta... om man inte ser sig för!

    SvaraRadera
  2. Perra kommer det mera trummor? Stefan.

    SvaraRadera
  3. BMW Isettan har vad jag vet alltid haft två bakhjul, dock väldigt tätt intill varandra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De första åren fanns bara den fyrhjuliga varianten. Den registrerades som bil i Sverige och sålde därför dåligt. Från att den trehjuliga versionen lanserades 1959, såldes bara den i Sverige då den kunde registreras som 3-hjulig motorcykel. Många som bara hade mc-kort kunde då skaffa "bil".

      Radera