söndag 10 juli 2011

Även jag en bloggare... Yamaha 125 AS-1

Efter att ha följt några fordons- och nostalgibloggar en tid, tänkte jag att det kanske vore kul att själv försöka att knåpa ihop något. Denna blogg kommer troligen i första hand att handla om 70-talet, och då mestadels om motorcyklar. Årtiondet då japanerna helt tog över motorcykelbranschen med en mängd spännande modeller. 
Jag är intresserad av teknik, fordon, järnväg, foto och nostalgi, så det kan det nog bli lite av varje på denna blogg. 

Min 16-årsdag den 3 maj 1970 och jag sitter på min nya Yamaha 125 AS-1, årsmodell 1969. Ny skinnjacka, AGV hjälm och skinnhandskar från Sportdepån i Partille. Svarta, coola Lee Jeans från Mercury-Bolaget i Göteborg.

På fötterna, de då så populära Playboyskorna med rågummisula som blev snorhala om man råkade få lite olja på dem.

Yamaha AS-1 årsmodell 1969. Så här såg den ut när den kom från fabriken.


1 kommentar:

  1. Välkommen!
    Särskilt skoj var det att återse ett par äkta Playboyskor, man hade ju några par under de åren.

    SvaraRadera